O mnie


Witam!

Zapraszam do współpracy...

Pisanie to moja pasja. Pasja, której poświęciłam ponad 20 lat mojego życia. Pisałam do gazet i czasopism. Piszę blogi, wiersze i haiku. Jestem autorką i współautorką kilku książek. Od kilku lat zajmuję się także copywritingiem. Moje teksty są pisane prostym językiem, a teksty SEO spełniają wszystkie wymogi, jakie muszą być spełnione, żeby zostały zaakceptowane przez roboty Google'a.

Zamawiając u mnie teksty, możesz mieć pewność, że zlecenie zostanie zrealizowane w terminie, solidnie, w miarę szybko i niedrogo.

Zapraszam do kontaktu.


środa, 16 stycznia 2019

Joga dla starszych

Joga dla starszych i dla młodszych przynosi bardzo dużo korzyści. Są to wspaniałe ćwiczenia znane w Indiach już od kilku tysięcy lat.  Tradycja była kiedyś przekazywana ustnie przez mistrzów kolejnym uczniom. To także system filozoficzny. Jogę określa się mianem filozofii praktycznej, która wpływa pozytywnie na jakość życia. Ćwiczyć można w każdym wieku, bo ćwiczenia jogi mają różny stopień trudności.


W ćwiczeniach ważny jest oddech. Asanom, czyli pozycjom towarzyszy niezwykle złożony system metod oddychania. Kontrolowany oddech jest bardzo istotny, co potwierdziły  również najnowsze eksperymenty naukowe. Sesja jogi to na ogół szereg pozycji i ruchów relaksacyjnych oraz kilkuminutowa medytacja. Każda pozycja polepsza krążenie innej części ciała i poprawia kondycje mięśni oraz narządów wewnętrznych.
Joga dla starszych to wiele korzyści w tym między innymi
  • Rozluźnienie mięśni oraz ich ujędrnienie czego efektem bywa, zanik ich skurczy i sztywności.
  • Większa świadomość własnego ciała i pobudzenie zmysłów, ponieważ umysł skupia się na oddychaniu i odczuwaniu.
  • Pojawiające się uczucie harmonii i związku pomiędzy  ciałem, a skoncentrowanym umysłem.
  • Skupienie się na tym, co dzieje się tu i teraz a nie na problemach.
  • Oczyszczenie ciała przez eliminacje toksyn wytwarzanych podczas metabolizmu.
  • Uspokojenie oddechu i dostarczenie ciału większej ilości tlenu.
  • Rozluźnienie naczyń krwionośnych i poprawa krążenia.
  • Joga to prawdziwe dobrodziejstwo dla ciała i dla ducha. Może  stać się narzędziem do walki ze stresem, depresją i stanami lękowymi. Ćwiczyć należy w skupieniu, w wygodnym ubraniu i najlepiej na macie lub zwiniętym kocu. Jeśli ćwiczy się w grupie, nie należy z nikim rywalizować. Warto nastawić się na spokój i nabywanie coraz większej sprawności we własnym tempie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz